El valor de la salut i la denúncia… Rectificació de SANITAS


urgencias031.jpg

Desprès que en aquest bloc ens fessim ressò del tracte inqualificable que va rebre Jesús Pérez, de 59 anys, tret d’un quiròfan quan ja estaven a punt d’operar-lo per impagament de la darrera quota d’assegurança de 166,44 euros (notícia que va publicar El País i que nosaltres vàrem recollir) hem rebut a la nostra bùstia de correu aquest missatge de SANITAS:

Subject: Caso operación Jesús Pérez Frías en Clínica Vissum





Tras investigar lo sucedido en la atención a Don Jesús Pérez Frías en la Clínica Vissum, el resumen de los hechos es:

  • Sanitas no ha sacado a Jesús Pérez Frías de un quirófano. Es la Clínica Vissum quien tomó esa decisión y la que se ha responsabilizado entera y públicamente del trato que recibió su paciente.
  • Sanitas exige a los centros concertados con los que trabaja un nivel de trato a los pacientes que no se ha respetado en este caso. Sanitas ha tomado medidas para que dicho centro concertado no vuelva a incurrir en ese trato a ningún cliente de Sanitas.
  • En la gestión de la autorización para la operación quirúrgica del señor Pérez Frías, Sanitas cometió el error de denegar una autorización para una intervención que ya estaba autorizada, independientemente de si se pidió una modificación posterior. Esta autorización también debía ser independiente de si la póliza figuraba o no como impagada. Además de reconocer el error, Sanitas ha tomado medidas para que no vuelva a repetirse una situación como ésta.
  • Durante la tramitación de la autorización, Sanitas nunca fue advertida por el centro médico en ningún momento de la situación en la que estaba el cliente, que se encontraba ya preparado en el área prequirúrgica. Sanitas nunca apoyaría que una clínica diese ese trato a un paciente.
  • Sanitas realiza 15 millones de actos médicos al año y su prioridad es evitar cualquier error, consciente de que detrás de cada uno de estos actos hay una persona que ha depositado su confianza en la compañía.
  • En esta desgraciada situación, la prioridad de Sanitas  ha sido facilitar al cliente su tratamiento. Por ello, se le ha facilitado este tratamiento, en las condiciones que él ha elegido (con el médico de su confianza).

 

Dirección de Comunicación

Sanitas

 

 

Nosaltres publiquem la seva explicació però voldríem que Sanitas també reflexionès sobre el motiu pel que es poden donar situacions com la que lamentem… si tan fàcil és desdir l’operació d’una persona que ha patit l’angoixa d’entrar a quiròfan, si és un fet reconegut que una persona que necessita una operació a la vista rebi aquest tracte tan inhumà, és que hi ha alguna cosa més al fons de com funciona la sanitat privada que no funciona. La persona malalta no és el centre de la seva política de la sanitat, perquè d’altra manera no s’hi posaria per davant si s’estava o no al corrent del pagament de la darrera quota… I si cal, aquí en tenen un altre exemple: una amiga de Dempeus tenia una manera molt fàcil de treure’s de sobre les ofertes de Mútues privades per subscriure una pòlissa… sols havia de dir que tenia una malaltia crònica perquè immediatemt li retiressin l’oferiment.

Per més estrany que sembli –o per més que es vulgui negar– el «mercat» no és cap bon instrument per a garantir un tracte igual, de respecte i qualitat en la salut per a tota la població. Els negocis privats a la salut porten desatenció, perquè per la seva pròpia lògica els guanys s’anteposen a les persones malaltes… I amb aquesta mentalitat pot passar de tot: des de que una persona mori abandonada a la porta d’una clínica privada de Barcelona perquè no li donen assistència, fins a que es practiquin operacions sense garanties per a fer front a possibles complicacions de quiròfan, i amb el pitjor desenllaç.

Dempeus per la salut pública defensa el sistema públic de salut i seguirà intentant convèncer amb arguments, exemples i fonamentació científica de que per a una sanitat amb més equitat i justícia, cal que cada vegada –en aquest sistema mixt que tenim– la sanitat pública sigui més gran, amb més qualitat i prestigi i amb més investigació. I seguirà maldant perquè des de tota la sanitat (pública i privada) es segueixi donant el tracte més digne a les persones.

Acerca de Dempeus per la salut pública

Col·lectiu de persones en defensa de la salut pública
Esta entrada fue publicada en Uncategorized y etiquetada , , , . Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a El valor de la salut i la denúncia… Rectificació de SANITAS

  1. Elena Alvarez dijo:

    La sanitat pot ser pública o privada. La SALUT sempre és PÚBLICA.
    I la sanitat pública tot i les seves mancances funciona millor que la privada. Aquest cas no passaria mai a la pública!!!

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s