Catalunya concentra el 25% de les llistes d’espera sanitàries d’Espanya


Catalunya té més del doble de pacients en llista d’espera que Madrid.

La lluita dels professionals de la sanitat catalana contínua. Per molts temes polítics que estiguin a debat, s’estan deixant de banda la precària situació que viu.

La situació de les llistes d’espera a Catalunya resulten preocupants ja que concentra el 25 per cent del total dels pacients en llista d’espera de tot Espanya.

Els pacients de Catalunya, amb 173 dies de mitjana, han d’esperar més del triple que els pacients de la sanitat pública madrilenya per a una intervenció quirúrgica, i més del doble que un andalús. A més presenta gairebé el triple de pacients que País Basc i Andalusia, percentualment i més del doble de pacients que Madrid esperant a operar-se.

Així, 22,09 persones per cada 1.000 habitants de Catalunya esperen a ser intervinguts, mentre que al País Basc són 7,87 per cada mil habitants, a Andalusia 7,94 ia Madrid amb 9,40.

Així ho ha revelat el vicepresident executiu de l’Institut Coordenades, Jesús Sánchez Lambas, basant-se en les dades de l’informe SISLE-SNS, publicades pel Ministeri de Sanitat.

En aquest document també es posa de manifest que hi ha una correlació entre la lliure elecció hospitalària i les llistes d’espera quirúrgiques, segons els seus responsables.

«És significatiu que, en aquelles comunitats en què els pacients poden seleccionar lliurement hospital públic per a una intervenció quirúrgica, com és el cas del País Basc, Madrid o Andalusia, les llistes d’espera quirúrgiques estan molt per sota de la mitjana nacional», argumenta el vicepresident de l’institut.

Segons es pot extreure d’aquest informe la importància de la lliure elecció sobre les llistes d’espera «possibiliten millors temps de resposta als usuaris», considera Sánchez Lambas.

Font: Catalunya Press

 

Acerca de Dempeus per la salut pública

Col·lectiu de persones en defensa de la salut pública
Esta entrada fue publicada en sanidad pública y etiquetada , , . Guarda el enlace permanente.

2 respuestas a Catalunya concentra el 25% de les llistes d’espera sanitàries d’Espanya

  1. salamansol dijo:

    S’han de sumar també el temps d’espera perquè et donin hora per la primera visita al neurocirugià que son uns 90 dies a Terrassa mes el temps d’espera per una segona visita si n’hi ha d’haver que segur que si o sigui 90 dies mes, una passada!!!

  2. Pingback: Catalunya concentra el 25% de les llistes d’espera sanitàries d’Espanya – Boletín Informativo de la Sanidad Pública

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s