Tots som cafèAMBllet


L’Albano i la Marta

Aquest matí ens hem concentrat davant la Ciutat de la Justícia molta gent per mostrar el nostre recolzament a l’Albano i la Marta, editors de la revista cafèAMBllet, que han hagut de compareixer per una denúncia de Josep Mª Via, gerent de l’hospital del Mar i diputat de CiU, que els hi reclama 20.000€ per atentar contra el seu honor.
.
«No han pugut trobar cap falsetat en la informació donada per cafèAMBllet» deia la Marta Sibina. «Ataquen la nostra revista i tota la gent i mitjans de comunicació que estem denunciant els casos de corrupció» afegia l’Albano Dante.

Han citat a declarar @_cafeambllet per destapar la trama de corrupció a la sanitat catalana! Estem amb vosaltres. Foto: David Virgili

 Segons el Pais erem 200, la meva percepció és que erem més, jutgeu per les fotos. De les 200 enganxines de suport, només han sobrat 2, però hi havia molta gent sense enganxina.

Albano Dante y Marta Sibina, editores de ‘Cafeambllet’, minutos antes de entrar en la Ciudad de la Justicia de Barcelona. / Foto: CARLES RIBAS

Abans d’entrar a l’audiència prèvia, L’Albano i la Marta, han agraït el recolzament, i ens han adreçat unes paraules d’ànim i han llegit un manifest que podeu veure i escoltar més avall. També han parlat, l’advocat José Aznar, Toni Barbarà en nom de la IPP, Àngels Martínez, en nom de Dempeus per la salut pública, David Vidal, regidor de la CUPS a Reus.
.
.

L’Àngels Martínez parla en nom de Dempeus per la salut pública

L’Àngels Martínez, ha destacat tres punts:
1) Que retirin la denúncia contra cafèAMBllet, tant Josep Mª Via, com Xavier Crespo.
2) Que les autoritats col·laborin per esclarir la veritat que hi ha darrera dels fets trobats per cafèAMBllet.
3) Mans corruptes fora de la sanitat pública.
.
Estem avui aquí per recolzar la Marta i l’Albano, i no pararem ni com a Dempeus ni com a IPP fins portar els corruptes a que responguin dels seus actes davant la societat i davant la justícia.

Pancarta de solidaritat amb cafèAMBllet

.
Les consignes més cridades han estat:
«Tots som CafèAMBllet»
«Libertat d’espressió»
«Boi, Via, Bagó, a la presó»
«No esteu sols»
.
.
Així ho explica El País:
.

Unas 200 personas se han concentrado esta mañana en la Ciudad de la Justicia de Barcelona para mostrar su apoyo a Albano Dante y Marta Sibina, editores de la revista local de la provincia de Girona Cafeambllet, que han acudido a la audiencia previa del juicio por una denuncia presentada por el gerente del hospital del Mar, Josep María Via, quien les reclama 20.000 euros por atentar contra su honor. «Se trata de un ataque no solo a nuestra revista sino a toda la gente y los medios de comunicación que están denunciando los casos de corrupción», ha afirmado Dante.

Via denunció a Cafeambllet por el contenido de un vídeo, El mayor robo de la historia de Cataluña, que considera que difama su honor. La revista, que hace un uso intensivo de las redes sociales y los vídeos en Youtube, se caracteriza por el uso de un lenguaje provocador y agresivo contra la opacidad y los casos de irregularidades que han salido en la sanidad pública catalana. El el vídeo, Cafembllet citaba a varios responsables políticos y sanitarios, entre ellos Via, a los que acusaba de poner por delante sus propios intereses antes que los de la sanidad pública.

Cafeambllet fue la revista que publicó las primeras informaciones sobre los contratos en la sanidad pública que beneficiaban a Ramon Bagó, alto cargo del Consorcio de Salud y Social de Cataluña (CSC), entidad que participa en la adjudicación de esos mismos contratos.

El diputado de Ciu y exalcalde de Lloret del Mar, Xavier Crespo, también anunció su intención de llevar a los tribunales a Dante y Sibina después de que la revista publicara que la Sindicatura de Cuentas había ocultado una auditoría que revelaba graves irregularidades de Crespo en el gestión de una empresa filial del consorcio público que gestiona los hospitales de Blanes y Calella. «No estamos aquí por haber dado ninguna información incorrecta sino por una simple estrategia de intimidación», ha asegurado Sibina.

Via ha compartido con Bagó varios puestos en los consejos de administración del CSC y ha manifestado su intención de donar los 20.000 euros que reclama a Cafeambllet a los gestores de los hospitales de Blanes y Calella, los mismos que ampararon las graves irregularidades del caso Crespo.

Minutos antes de que los editores de la publicación hicieran su entrada a los juzgados, Sibina ha protagonizado la emotiva lectura de un manifiesto en el que ha defendido «la necesidad de que sigan habiendo medios libres cuyo único compromiso sea con el ciudadano». La mayoría de los asistentes eran lectores habituales vestían camisetas negras con el logotipo de la revista, sosteniendo pancartas con las fotografías de Boi Ruiz, consejero de Sanidad.

des de la porta dels jutjats.

Trobareu més fotos a Punts de Vista.

Acerca de Dempeus per la salut pública

Col·lectiu de persones en defensa de la salut pública
Esta entrada fue publicada en sanidad pública, Uncategorized y etiquetada , , . Guarda el enlace permanente.

3 respuestas a Tots som cafèAMBllet

  1. Pingback: Amb l’Albano i la Marta « Punts de Vista

  2. Pingback: Vencer el miedo, ganar la democracia (de mineros, Syriza y lucha constante) « Punts de Vista

  3. Toni Barbarà dijo:

    Ara resulta, que «La revista, que hace un uso intensivo de las redes sociales y los vídeos en Youtube, se caracteriza por el uso de un lenguaje provocador y agresivo contra la opacidad y los casos de irregularidades que han salido en la sanidad pública catalana «,
    Apa, té !! Usar «intensivament» les xarxes socials sembla destacable i identitari, igual que el seu caràcter PROVOCADOR I AGRESSIU (??) . L’opacitat, la corrupció, el nepotisme, la martingala, la impunitat, per contra no són provocadors ni agressius… no ?? Uff !!
    Toni Barbarà

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s