Així ho expliquen els companys de la plataforma unitspelCAP. .
Avui a Lloret, com us explicàvem, hem anat a fer una exclusiva entrevista a Artur Mas. Ha estat molt bé, i és un valor que pensem cal remarcar, que ha estat una trobada-manifestació espontània en la que hem confluït gent de diversos llocs i diferents àmbits. S’estenen les retallades, però sobretot trobem important que s’estén la complicitat en la defensa dels drets i contra la corrupció, ara clarament vinculada a les retallades sanitàries, però si fem una ullada, és cosa que sembla acompanyar les retallades en general.
De fet, seria prou amb recordar que de principi ja hi ha una corrupció en la mentida de que són retallades necessàries, donat que hi ha clares alternatives. I aquesta mentida i corrupció es va fent més i més grossa a la que es van destapant negocis i vincles estranys…, per dir-ho suau.
Hem plantejat les preguntes, ara cal que les respongui.
Com s’ha assenyalat seriosament, no podem acceptar ni que el president passi del què li plantegem la gent, ni que calli davant les seves responsabilitats. Algunes qüestions ara estan sent investigades per l’Oficina Antifrau, haurà de respondre. Altres les seguirem plantejant per les vies que trobem. I recordem que la Iniciativa Penal Popular segueix el seu camí.
Artur Mas és rebut a Lloret de Mar amb protestes pel tancament dels CAP i les retallades sanitàries
SUSANNA FULCARÀ | 14/01/2012
Un centenar de persones s’ha concentrat avui davant la Casa de Cultura de Lloret de Mar, aprofitant la presència d’Artur Mas a l’acte d’inauguració, per protestar contra les retallades que el govern de la Generalitat de Catalunya està aplicant als serveis públics.
Davant d’un ampli cordó policial, la plataforma UnitspelCAP, que ha fet públic al seu bloc una bateria de preguntes per al President, ha volgut denunciar -com ja van fer aquest estiu a Sant Hilari Sacalm- la manca d’informació sobre les retallades per part de la conselleria de Salut. Membres del sindicat CATAC-CTS, d’Espai Jove Alternatiu de Blanes i d’altres plataformes ciutadanes de la comarca, també han convocat a la ciutadania per a interpel·lar les mesures del govern amb càntics, com «aquesta crisi és una estafa».
La plataforma UnitspelCAP ha volgut recordar amb un taüt negre l’estat en que es troba el servei d’urgències de nit en els set ambulatoris, situats a Arbúcies, Sant Hilari Sacalm, Breda, Hostalric, Sils, Vidreres i Anglès fruit de la reorganització del servei que va realitzar el Departament de Salut, que els suposa un estalvi d’un milió d’euros anuals, segons ha explicat en més d’una ocasió la conselleria. Actualment el servei urgent sanitari de nits en aquesta zona de la Selva funciona de forma que qualsevol ciutadà que té una urgència ha de trucar al telèfon 112 o bé traslladar-se fins al Punt d’Atenció Continuada (PAC) que es troba al dispensari de Santa Coloma de Farners.
Des de les plataformes convocants també s’ha aprofitat per recordar les últimes notícies relacionades amb alts càrrecs del Departament de Salut com ara la denúncia a Fiscalia per part de la CUP de Reus a Josep Prat, el president de l’Institut Català de la Salut.
A la sortida de Mas, un grup de mossos d’esquadra que protestava contra les retallades a Interior li ha cantat unes estrofes del ‘Que viva España’. Segons van exposar ahir membres dels sindicats de Mossos, parlaran en castellà a la ciutadania com una mesura de protesta, fet que ha provocat gran indignació i rebombori a les xarxes socials.
Font: setmanaridirecta.info
Vist a: unitspelCAP
Pingback: Les mentides d’Artur Mas i el periodisme “low cost” « Punts de Vista